Moje łowy na Wrocławskim Bazarze Smakoszy

Moda na zdrowe i świadome jedzenie opanowała cały kraj.
Od kilku tygodni we Wrocławiu mamy cykliczną imprezę o nazwie Wrocławski Bazar Smakoszy, gdzie można zaopatrzyć się w zdrowe, naturalne jedzenie, prosto od rolników/wytwórców.
Ja na dostęp do naturalnego jedzenia nie mogę narzekać, gdyż rodzice regularnie podrzucają a to jajka i mięso prosto od znajomego rolnika, a to wędzone przez tatusia wędliny. Ale jest to nieco ograniczony asortyment, a ja chciałam więc oderwałam wczoraj J. od jego pilnej pracy i udaliśmy się na ów Bazar. Było już dosyć późno – wylądowaliśmy tam po godzinie 14:00, a bazar trwał do 16:00, ale było jeszcze w czym wybierać. Przechodziłam między stoiskami z ziołami, miodem i kawą fair trade, popijając buraczany koktajl przygotowany przez panów z shakebaru. Przyznam, że buraczany był trochę za gęsty, bardziej się nim najadłam, niż ugasiłam pragnienie, znacznie smaczniejszy był zielony koktajl J., ze szpinaku, kapusty i takich tam.

bazar01

Próbowaliśmy owoców suszonych próżniowo i marynowanych szparagów, a także pesto z sardynkami prosto z Ligurii (jak ja zazdroszczę Panu, który jeździ sobie od czasu do czasu do Ligurii po różne włoskie specjały) – na wszystko to się skusiliśmy.
Oparłam się ochocie na ręcznie wyrabiane lizaki, ale za to wreszcie kupiłam to, na co miałam ochotę od dawna – mieszankę yerba mate, na razie bez kubeczka i słomki, ale po to wybiorę się do sklepokawiarni przemiłej Pani, która mi udzieliła masy wskazówek dotyczących parzenia i picia mate.
bazar03
Kupiłam też cydr i napój miodowo-żurawinowy i miodowo-imbirowy. Kusiły nas piękne, pachnące wędliny i równie atrakcyjne sery – łomnickie i prawdziwa feta, ale tym razem odpuściliśmy, bo mamy spory zapas wędlin i serów w lodówce. Podobnie z oliwkami, tylko je sobie podziwialiśmy,

bazar02

Na końcu zaopatrzyłam się w zabawną torbę na ramię, żeby cały ten dobrobyt jakoś stylowo dodźwigać do domu, a akurat wszystkie moje bawełniane torby rozpłynęły się w czasoprzestrzeni. Teraz czas na degustację smakołyków, a za dwa tygodnie kolejna odsłona Bazaru, gdzie będzie można uzupełnić zapasy.
bazar9

