Miniwakacje w mieście Gaudiego

Nie Paryż, nie Londyn. To Barcelona była dla mnie numerem dwa na europejskiej liście miast koniecznych do odwiedzenia – zaraz po Rzymie.

Marzyły mi się wakacje, jak 1,5 roku temu w Wiecznym Mieście, i te wakacje udało się zorganizować w marcu, choć nieco krótsze (3 całe dni + popołudnie po przylocie + przedpołudnie przed wylotem).

Pogoda była idealna do zwiedzania, plażowanie niestety nam nie wyszło, bo chwilę po tym, jak zamoczyliśmy nogi w Morzu Śródziemnym, nadciągnęły granatowe chmury i zaczął padać deszcz 🙂

Mieliśmy trzy priorytety – Sagrada Familia (bilety kupiliśmy już wcześniej online) oraz domki Gaudiego, ze szczególnym naciskiem na Casa Battlo, i oczywiście spacer po Rambli. Wszystko to oczywiście zaliczyliśmy, oprócz tego również Park Guell, spacer po dzielnicy gotyckiej Barri Gotic z niezwykle klimatyczną katedrą, port i plażę, Magiczną Fontannę, spacer Passeig de Gracia, a nawet Hard Rock Cafe 😉

Odwiedziliśmy również targ Boqueria, ale tylko z ciekawości, bo zakupy robiliśmy na targu San Antonio, o wiele łaskawszym dla naszych kieszeni, na którym zakupy robili miejscowi (byliśmy chyba jedynymi, którzy między stoiskami spacerują z aparatami i robią zdjęcia homarom).

Jednak to wszystko to zdecydowanie za mało. Nie weszłam na dach kamieniołomu, czyli Casa Mila, nie wjechałam tramwajem na wzgórze Tibidabo, nie odwiedziłam tamtejszego lunaparku, nie wdrapałam się na Montjuic i nie zjechałam kolejką do portu, nie zwiedziłam Akwarium, miasteczka olimpijskiego, Camp Nou…
Straszny mam niedosyt, ale to dobrze – jest do czego wracać 🙂

Tymczasem kilka zdjęć. Piękne miasto, czyż nie?

3

Casa Batllo i Casa Amatller

14

Casa Amatller

5

Sagrada Familia

9

Kaczki biskupa

10

Barri Gotic

4

Park Guell

6

Nadmorska promenada i pomnik Kolumba

7

Port i plaża

8

Palmy i papugi

11

La Boqueria

13

1

Uliczne stoiska artystów

2

Sklepy z osobliwościami

15

Osobliwe rzeźby na Barri Gotic.

Architektura, architektura, architektura:
21 20 19 17 16 23

Adios, Senor Gaudi!

122

 

 

